Aktualności

Z geometrią za pan brat!

mPotega_logo.jpg

Matematyczna jesień w Strumieniach

 

Od września do końca listopada zespół matematyczny realizuje projekt „Z geometrią za pan brat!”. Inicjatywa ta została dostrzeżona przez Fundację mBanku i w konkursie otrzymała dofinansowanie na realizację.

W zmaganiach z geometrią biorą udział uczennice szkoły podstawowej. Dla młodszych dziewczynek zaplanowano różnego rodzaju działania konstrukcyjne – będzie dużo budowania z klocków, klejenia, a także odniesienia do świata przyrody i sztuki. W tym celu zakupione zostały nowe pomoce edukacyjne. „To ważne, aby od najmłodszych lat kształtować wyobraźnię przestrzenną” – mówią nauczycielki ze szkoły – „Można to robić przez zabawę. Jest to ulubiona przez dzieci i dająca efekty metoda, aby zobaczyć to, co tak trudno czasami narysować. Bezcennym doświadczeniem jest, gdy samemu zbuduje się bryłę, odkryje jej własności i dodatkowo znajdzie jakąś ogólną regułę.” Zabawa sprawia, że uczeń nie ma oporów do rozmów o matematyce.

Starsze uczennice będą uczestniczyć w lekcjach matematyki w pracowni komputerowej. Poznają nowy dla nich program – GeoGebrę – który pozwoli im na konstrukcje figur i brył w nowoczesny sposób. „Program ten wymaga pewnej precyzji jeśli idzie o rozumowanie, trzeba umieć odnieść się do definicji i konkretnych własności danego obiektu.” – wyjaśniają nauczycielki. Zajęcia z programem kładą też duży nacisk na rozumowanie i uzasadnianie swoich pomysłów.

Dla rodziców mamy propozycję udziału w warsztatach „Jak wspierać dziecko w edukacji matematycznej”. Wszyscy wiedzą, że matematyka się liczy, że warto ją naprawdę dobrze umieć. I każdy rodzic chce, żeby dziecko odniosło w tej działce sukces. Są też ci rodzice, którzy patrząc na zmagania córki w domu, chcieliby jakoś pomóc w tym niełatwym przedmiocie. W trakcie warsztatów podpowiemy, na co zwracać uwagę w pracy w domu, jak rozbudzać ciekawość matematyczną, jak chwalić i motywować do dalszej pracy.

Mamy nadzieję, że matematyczne działania projektowe to tylko dobry początek. I że jeszcze nie raz spotkamy się na matematycznych ścieżkach ucząc inaczej i z pomysłem – po prostu ciekawiej! 

DSC07020.jpg